بهترین تنقلات و نوشیدنی ها برای سحر و افطار

[ad_1]

ایسنا/ البرز یک متخصص تغذیه و کارشناس ارشد تغذیه گفت: متأسفانه بسیاری از افرادی که روزه می گیرند صبحانه نمی خورند در حالی که صبحانه اهمیت زیادی دارد.

زهرا احدی در گفت وگو با ایسنا، افزود: خوردن صبحانه باعث می شود فرد دچار سردرد و یبوست نشود. به کلیه ها آسیب نمی رساند و همچنین از کم خونی، افت فشار خون و مشکلات معده جلوگیری می کند، بنابراین خوردن صبحانه ضروری است.

وی روند خوردن صبحانه را البته سبکتر از ناهار دانست و گفت: در وعده صبحانه از غذاهای سرخ کردنی پرهیز کنید و برنج و مرغ، کباب کبابی، خورش های کم چرب و کم چرب مصرف کنید. نمکی که ایجاد حس نمی کند. از تشنگی و تشنگی.” مصرف سالاد به خصوص سالاد کاهو با آبلیموی تازه نیز توصیه می شود زیرا به رفع تشنگی و جلوگیری از یبوست کمک می کند.

این کارشناس ادامه داد: خوردن پلوهای مخلوط مانند لوبیا پلو، هویج پلو با گوشت های پخته نیز توصیه می شود. غذاهایی مانند فلفل دلمه ای، آبگوشت های سنگین و اقلامی مانند پیاز، سیر، سبزیجات گوگرددار مانند تربچه و پیاز نباید در صبحانه مصرف شوند.

احدی با اشاره به نوشیدنی های خوب صبحانه گفت: برخی عادت دارند بلافاصله بعد از صبحانه چای بخورند که این اشتباه است. شربت لیموناد، خاکشیر و تخم مرغ از شب قبل برای سحر مناسب است.

وی ادامه داد: مصرف صبحانه میوه هایی مانند سیب، کیوی، مرکبات در صورت نداشتن مشکل اسید معده به کاهش تشنگی، تامین ویتامین و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. استفاده از هویج رنده شده در سالاد نیز به دلیل داشتن ویتامین A به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که نمی توانند صبحانه بخورند حداقل باید یک برنامه کامل صبحانه را تکمیل کنند، گفت: به عنوان مثال نان با پنیر و خرما، سبزیجات، تخم مرغ، آرد و عسل یا آب میوه با نان بخورند که حداقل در طول روز دارای انرژی و انرژی هستند. دچار سردرد نشوید همچنین مایعات فراوان بنوشید.

وی ادامه داد: موهیتو و نعناع که با نعناع و لیموترش درست می شود، شربت خیار، نعناع و نعناع با شیرینی کم از مواردی است که فرد می تواند بعد از افطار برای رفع تشنگی و تشنگی خود استفاده کند.

این متخصص تغذیه درباره بهترین روش افطار گفت: با شیر، آب یا چای گرم خیلی کم افطار کنید و از مصرف آب سرد و شربت تگری برای افطار خودداری کنید زیرا باعث مشکلات گوارشی می شود. ترجیحا خرما بخورید. مصرف عسل با آب بسیار بهتر از خوردن زولبیا و بامیه است.

احدی با بیان اینکه در وعده افطار از نان، پنیر و سبزی، غذاهای ساده مانند آش برنج یا آش عدس و فرنی سبک استفاده شود، تصریح کرد: از خوردن غذاهای غنی از غلات مانند آش رشته خودداری کنید. همچنین از حلوا، حلیم های چرب، شله زرد که خیلی شیرین هستند استفاده نکنید. مصرف فرنی با آرد برنج و شیر، شیر برنج و تخم مرغ بسیار مفید است. بعد از افطار به جای خوردن شام سنگین از میوه، شیر و خرما استفاده کنید و از ساعت 11 صبح سعی کنید چیزی نخورید تا مشکل معده و سوء هاضمه ایجاد نشود.

وی برای جلوگیری از تضعیف سیستم ایمنی در روزه داری گفت: اگر فردی نمی خواهد در روزه داری سیستم ایمنی بدن ضعیف شود، در ماه رمضان میوه و سبزیجات را فراموش نکند. مصرف پروتئین هایی مانند تخم مرغ، مرغ، گوشت و حبوبات به شکل عدس، کیبله، ماش پلو و دال عدس در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

خرید و فروش سولفات منگنز چینی مکفاشیمی

خرید کردن و فروش سولفات منگنز چینی- مکفاشیمی سولفات منگنز, مونو آمونیوم فسفات, مونو پتاسیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.